Aardbeving en opening La Leona - Reisverslag uit Vilches, Chili van Anneke Kok - WaarBenJij.nu Aardbeving en opening La Leona - Reisverslag uit Vilches, Chili van Anneke Kok - WaarBenJij.nu

Aardbeving en opening La Leona

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

02 Juni 2010 | Chili, Vilches

Beste mensen,
Bij deze wat extra foto’s van de afgelopen maanden op deze pagina. Als jullie de laatste rondzendbrief hebben gelezen, behoeven ze weinig toelichting.
Als ik nu die foto weer bekijk, gemaakt twee dagen na de aardbeving ergens in het centrum van Talca, voel ik nòg de ontsteltenis bij het zien van zoveel vernieling. We moesten slalommen om het puin heen dat overal op straat lag. Onze hele planeet wordt geteisterd door natuurrampen. Nu pas weer Guatemala... staatsterrorisme door Israël... economische crisis in Europa... We hebben er geen idee van hoe onze wereld er over tien jaar uitziet.
Toch koesteren we goede hoop wat betreft het succes van onze Herberg La Leona. We blijven uitrust-dagen organiseren en bieden de vrouwen en haar gezinnen een speciale promotie aan om hier te komen logeren.
De andere foto’s zijn van de opening op 2 mei j.l. Ze spreken voor zich. Bij de toast op de Herberg hebben wij als Kokken ons familie-drinklied gezongen: “’k Heb in m’n knapzak kaas en brood, ‘k heb in m’n weitas kruid en lood, bitter in de mond maakt het hart gezond, dat is ter ere van de vrolijke stond. Omhoog, omlaag, geef acht: vuur!!!”
Een stukje familietraditie in het verre Chili.
De Stichting had een mooi kado meegeven: drie vlaggen met het logo en de naam van onze Herberg. Simon was vantevoren druk bezig om die waardig te kunnen hijsen. We staan op de foto met Luz María en María.
Genoeg voor deze keer!
Groeten van Anneke.

• 15 Maart 2011 - 12:53

Marius Prein:

Ook in onze familie is dat, weliswaar met een iets andere tekst, het familiedrinklied:
    'k heb in m'n knapzak kaas en brood
    'k heb in mijn knapzak kruit en lood.
    Een pijpje (flesje bier) in de mond maakt het hart gezond
    dat is het doel van de drinkersbond.
    Omhoog, omlaag geef acht vuur