Op naar het eindresultaat - Reisverslag uit Vilches, Chili van Anneke Kok - WaarBenJij.nu Op naar het eindresultaat - Reisverslag uit Vilches, Chili van Anneke Kok - WaarBenJij.nu

Op naar het eindresultaat

Door: Anneke

Blijf op de hoogte en volg Anneke

21 Januari 2010 | Chili, Vilches

Lieve mensen,
Bij deze weer eens wat verse plaatjes vanuit La Leona. Nou...vers niet helemaal, want het bouwen is bijna klaar. Als alles picobello is, stuur ik jullie foto’s van het eindresultaat. Processen zijn even belangrijk als producten, vandaar voor nu, enkele foto’s van het proces. Bijvoorbeeld van de plaatsen van de steunbalken voor het balkon van één van de huizen. Daar was heel wat mankracht bij nodig. Inmiddels heb ik al bijna alles binnen geschilderd. Straks de deuren en deurposten nog. Chileense bouwvakkers zijn slecht in het berekenen hoe lang het werk gaat duren. Voorlopig zijn ze nog wel even bezig. Afwerkingen, tegels zetten en leggen; daar gaat veel tijd in zitten.
De natuur gaat evenwel gewoon zijn gang: de sperciebonenoogst was overweldigend dit jaar. Ook is er Sint Janskruid verzameld dat in Vilches rond deze tijd welig tiert, gewoon in het bos en langs de paden. Het wordt verwerkt, in zakjes gedaan met een mooi etiketje en zal straks te koop liggen in onze in aanbouw zijnde kiosco (kraam). Dat is één van de objecten die we met het extra geschonken geld hebben kunnen verwezenlijken. Verder zal er nog een dak boven de bbq gemaakt worden en een afdak voor mijn autootje en eventueel nòg een (van bezoekers). We kunnen nog wat achter houden voor vrouwen die hier in het komende jaar willen uitrusten en die niet over de middelen beschikken.
Na de teleurstellende verkiezingen (Piñera was niet onze kandidaat) begint het vakantiepubliek naar Vilches te komen. Er zitten momenteel twee buitenlanders in één van de cabañas en we hebben al enige reserveringen.
Oja, ik stuur nog een paar foto’s (door Toos gemaakt die hier in december op bezoek was) van ons jaarlijkse uitje. Honderd vrouwen in twee bussen kwamen eerst ontbijten in de zaal van La Leona om vervolgens de dag door te brengen op een plek aan een rivier in de natuur. Het spel dat ik had bedacht sloeg goed aan: iedereen kreeg een klein papiertje met een regel van een bekend liedje. Al zingende moesten ze de andere negen vrouwen vinden die hetzelfde liedje zongen. Dan in groepen ervaringen uitwisselen van een jaar deelname aan onze aktiviteiten, afsluitend met een lange slinger tussen de bomen. Het was een feest!
Op 25 april is het wéér feest. Dan gaan we La Leona officieel inwijden. Wie komt is welkom!
Veel groeten van Anneke.

• 21 Januari 2010 - 19:44

Annemiek En Simon:

We hebben er al zeer veel zin in om een kijkje te nemen.
    We vinden het nu al prachtig om te kijken naar wat ons te wachten zal staan.
    Het ziet er allemaal prachtig uit.
    Leifs van ons
    Simon en Annemiek

• 22 Januari 2010 - 10:11

Henk:

Heel mooi dat je ook een potje houdt voor vrouwen die in Herberg La leona op verhaal moeten komen,en onvoldoende aan de kosten kunnen bijdragen.

• 23 Januari 2010 - 09:30

Corrie:

Hallo Anneke,
    jij straks een feestje daar, wij van de stichting gisteren een feestje hier.Het was heel lekker en gezellig. We hebben even zitten filosoferen hoe de stichting nu verder gaat. De gedachten daarover zijn nog niet uitgekristalliseerd.
    Veel succes en we houden contact. liefs Corrie

• 23 Januari 2010 - 12:11

Andréa Van Leeuwen:

Hai Anneke,
    Leuk om weer eens iets van je te horen. Helaas kan ik niet naar jullie opening komen in april. Ik vind het wel geweldig wat jullie met alle vrouwen samen voor elkaar gekregen hebben. Mijn complimenten! Muchos saludos a todas, con cariño, Andréa.

• 11 Februari 2010 - 17:33

Natasja:

hallo anneke,
    nu ik zo je site heb gelezen heb ik megaveel zin om volgende week eens een kijkje bij je te nemen! :-) ohh wat een organisatie zeg en wat een werk, maar kan me goed voorstellen dat het eindresultaat nu dan echt bijna in zich is. Ben erg benieuwd..
    tot volgende week en we bellen. Want als het voor jou uitkomt dan kom ik dinsdag langs.
    groetjes natasja

• 24 Februari 2010 - 15:14

Emmy :

Looking forward to seeing the whole project in April! I will be sorry to miss the opening ceremony. I am sure it will be a great celebration. I hope the weather will be very good for the occation. It is still white here now.